vrijdag 31 december 2010

WENSEN......

31 December 2010, een gedenkwaardige dag! In plaats van in alle rust het afgelopen jaar door te nemen, worden we geacht alleen maar in het heden te leven. De aandacht gaat uit naar het dunne ijslaagje dat buiten op de weg ligt. Boodschappen doen wordt een levensgevaarlijke onderneming. Nou, dan de fiets maar aan de hand...geen punt! Vergeet het maar: we komen het wijkje nauwelijks uit. De fiets glijdt gewoon weg. En dan rest niets anders dan in de dikke sneeuwresten te gaan lopen. Dat betekent enig houvast. Zo komen we op de weg die enigzins begaanbaar is. Daar maar gewoon lopen . Op de drempels is het weer glibberen. Verder lukt het om ongeschonden de boodschappen te doen en weer thuis te komen. Nog even flink geknettert op jongelui die het presteren om achter je rug een knaller neer te gooien! Schrikken omdat je zo bezig bent op de been te blijven......
Heerlijk om weer binnen te zijn, koffie, krantje, de TOP 2000 op de radio! Kunnen we eindelijk het jaar eens overdenken!!

Het was een "gewoon" jaar zonder extremen. Een heerlijke vakantie in Noorwegen gehad en we hebben de bankrekening geplunderd voor de kozijnen. Op het werk sukkelt het ook verder richting pensioen......gelukkig nog steeds geen problemen met de gezondheid, daar mag ik heel blij mee zijn!
Nou, dan gaan we maar de uren aftellen naar 2011.....
Altijd weer nieuwsgierig naar wat dat jaar zal brengen: als eerste hoop ik dat ik snel weer gewoon de fiets op kan stappen, ik ben het meer dan zat dat weer.
En dan hoop ik verder dat het jaar goed zal verlopen: dat we gezond mogen blijven ( doe mijn best), dat het de kinderen goed zal gaan ( gezondheid, studie en de liefde!) , dat het werk leuk en uitdagend mag blijven ( en een treetje hoger alsjeblieft!??), dat meneer Alzheimer mijn vriend blijft ( en ik veel liefde aan ma mag geven) en dat we tevreden mogen zijn.

Lieve lezers van mijn blogs......ook jullie wens ik alle goeds voor 2011 en dat we elkaar maar vaak mogen ontmoeten en er vreugde aan beleven....
Nog een paar uurtjes te gaan in 2010... even meezingen met de muziek van de TOP 2000 ...... nog een paar uurtjes werken en dan PROOST OP HET NIEUWE JAAR!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten