donderdag 29 juli 2010

ANONIEME BELLER

Heerlijk een dagje vrij. Het is buiten prachtig door een fors sneeuwdek. Ik geniet ervan, maar tevens betekent het dat ik niet met de auto naar mijn vriendin in Druten ga. Het is namelijk een chaos op de weg: Nederland staat op zijn kop wanneer er een paar centimeter sneeuw valt.
Ik pak dus de telefoon en klets heerlijk een uur bij met vriendin en drink ondertussen koffie en geniet van de vallende sneeuw. Ik ga er niet meer uit vandaag!!!!Heerlijk met een boek op de bank, de kerstboomlichtjes branden en maak ook nog een paar foto's...gooi de ballen in de sneeuw: kerstkaart voor volgend jaar!!!
En dan gebeurd het .....de telefoon rinkelt: ha, gezellig, even iemand die bij wil babbelen ( Dat hoop ik) . Te laat zie ik dat het een anonieme beller is.En wat dat betekent weet ik maar al te goed: geen hijgers, geen verkooptrucs....nee, dat allemaal is het niet. Het is mijn teamleider en zijn reden van bellen kan ik dromen: wil jij niet komen werken want er zijn weer zieken!!!!
Nee, ik wil niet, denk ik dan, ik heb 4 avonddiensten dan. Echt even balen! Had ik nou maar niet gisteravond die diepvries schoongemaakt!!!!!!
Tja, en omdat mijn plichtbesef te groot is laat het antwoord zich dus weer raden! ik hijs me in de bergschoenen, vertrek op tijd met de fiets door de berg sneeuw en ploeter me naar het werk.....effe flink mopperen en dan maar weer aan de slag. Gelukkig heb ik de foto's nog!!!
Ik ben gewaarschuwd: met de kerst neem ik geen telefoon met anonieme bellers op. Dat iedereen het weet!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten