maandag 23 augustus 2010

KLUSSEN 1

Vol ontzetting kijk ik naar de bus van de kozijnenman met aanhanger: daar komen ze aan met ALLE kozijnen, ramen, gigaboren, zagen, doeken, vloerzeilen enzovoort!! Of die ergens binnen neergezet kunnen worden

Yverig was ik vanmorgen begonnen met de kamer van puberzoon. Met moederlijke ergernis puinruimen! Wel 100x gezegd om die kamer op te ruimen, want de heren moeten toch het raam kunnen vervangen. Ho, nee hoor want: wij wilden toch die nieuwe kozijnen.......
Aangezien mij gezegd was dat ze op zolder zouden gaan beginnen, dacht ik de hele dag de tijd te hebben voor dat ruimwerk: ik moest toch iets doen!
Nou, dat denken had ik niet moeten doen: de heren hadden bedacht juist op de puberzoonkamer te beginnen!
Maar eerst moest alles naar binnen: dus ik als een gek wanden vrij maken om al dat glas kwijt te kunnnen: beneden, boven, trap op, trap af.... De heren kwamen direct achter me aan. Knap hoe ze de grote ruiten zonder veel problemen boven krijgen.
Meteen doorgegaan met het klein maken van lege dozen met bergen piepschuim van zoonlief: wat een ruimte maak je zo!! Even de ergste zooi weggezogen, kleden over alles wat electronisch is en de heren kunnen beginnen. Yes, het zweet gutst me van het lijf.

Elke verdieping staat dus nu vol glas en na de koffie start het echte werk. De "gettoblaster"gaat aan op jaren 70-muziek en voor je het weet ligt het complete raam eruit.
Mij rest op dit moment een zorgelijke taak: koffie, thee, koekje, soepje, snoepje...en niet te vergeten: foto's maken!

Zo'n klustijd kent vele fijne zaken: je huis is als nieuw, er wordt weer eens geschilderd en je gaat aan het RUIMEN! Ik weet niet hoeveel dozen oud papier we al hebben staan. Ik ben maar eens door die oude lades, dozen, plekken gaan snuffelen en heb veel papier buitgemaakt: wat moet je met alles!!! Loonstrookjes van 30 jaar: hup, weg ermee; de eerste is nostalgie en de rest kan weg. Oud bankpapier....weg ermee, alles is digitaal; oude aquarellen en tekeningen....idem dito! Oud glaswerk...huppekee! Zo ga ik maar door, tot enige ergernis van mijn huisgenoten. Ik schijn toch wel erg veel weg te gooien!! Ik doe mijn best me in te houden en gelukkig voor de anderen blijven er wat dozen achter met van alles en nog wat.
Deze tijd kent ook zijn nadelen: en de grootste is wel dat de bankrekening leeg raakt. Er staat direct een schamele 50 euro op de spaarrekening om de bank niet het idee te geven dat de rekening opgedoekt moet worden. Eng hoor; er moeten geen apparaten kapot gaan.
De enige winkel die bezocht wordt is Appie Happie, verder blijf ik overal weg. Kleren zat, spullen ook, bloemen hebben geen zin...dus....
We doen het gewoon even rustig aan, werken maar eens een dagje extra en zetten eens iets extra's op de spaarrekening.

En terwijl de buuf, buuf en buurman me enig support geven en een potje thee leegdrinken, klussen de heren verder....in een keer is de kamer van puberzoon klaar, staat het raam al op een kier en lijkt het of er niets gebeurd is. Het getik en gerommel komt nu vanaf de achterzijde...ook het raam van de kleine kamer achter is al aan de beurt. Tjonge, het gaat snel...kannie wachten tot mijn huisje weer mijn is! Nog een paar dagen te gaan...............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten