woensdag 18 augustus 2010

KRIEBELS!!

Ken-je-dat? Kriebels in de buik? Vlinders, spanning, adrenalineophopingen, zenuwen......en dan ben ik niet eens verliefd!! En toch heb ik last van die kriebels.
Ik kan niet rustig op de bank zitten, loop de hele dag onrustig door het huis, ben aan het plannen, maak lijstjes en prakkezeer me suf of ik al niet vast iets doen kan ? Ik kluif weer aan mijn nagels en loop nog maar eens door het huis.
Het zijn de kriebels voor de grootscheepse plannen die we hebben voor het huis. Volgende week worden er kunststof kozijnen geplaatst; in het hele huis!! Ook een nieuwe voordeur en openslaande deuren in de achterkamer. En wanneer dat gebeurd is moet er overal geschilderd worden: muren, plafonds, deuren: alles wordt eens aangepakt.
De dozen zijn verzameld en inmiddels zijn de boekenkasten leeg. Ook de gordijnen zijn al voor een deel weg waardoor het hol klinkt in huis. Trap op, trap af met dozen, schilderijen, rommel en alle andere dingen.....goed voor die extra kilo's die er in de vakantie bijgekomen zijn!
Ik kijk weemoedig naar de afgebladderde verfresten op de kozijnen: ik zie ze voor het laatst. Ramen zemen: dat doe ik niet meer!
De struiken buiten zijn al gesnoeid want die kerels moeten toch bij die raampartijen kunnen. Over hoe de nieuwe kozijnen naar het dakterras en de eerste verdieping moeten wil ik niet eens nadenken. En die oude rotzooi moet ook weer naar beneden! De zenuwen krijg ik ervan. En dan de dag dat de achterpui eruit gaat en er stukken muur uit moeten!! Daar wil ik niet eens bij zijn; met dank aan Pieter die dan vrij neemt. Ik verschuil me die dag op het werk: effe normaal!
Mijn handen jeuken al om de muren te gaan sauzen, maar ik MOET me bedwingen. Een kastje is al gedaan, ook de regenpijpen. En we hebben veel oude, sommigen met maar 10 cc verf , blikken verf weggegooid. Die moeten naar de chemokar. De verwarmingen zijn afgekoppeld en liggen doorgezaagd te wachten op de gang naar de ijzerboer.
Echt , ik kan op dit moment niets meer doen. Relax, relax...
Dan maar even een blog schrijven om de uren tot maandag te korten....

Wordt vervolgd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten