zondag 25 december 2011

KERSTAVOND 2011




24 December 2011: Wanneer de drukte van het boodschappen doen voorbij is, de fondue- en gourmetstel op tafel staan, de sausjes, de groentes en het vlees op schaaltjes liggen, de kersttafel gedekt is met een laken van ons aller CWZ en de kaarsen en kerstbeste kleren aan zijn, kan de rust over ons neerdalen.....kerstavond 2011 kan beginnen!

Zeer kerstig komen de kinderen vanavond en voor het eerst zullen ook hun vriendinnen erbij zijn. Zo gaan we met z'n zessen aan tafel en het wordt een supergezellig samenzijn. Zelfs de Kolonisten van Catan komen op tafel! Terwijl 'vroeger" de kids geen raad wisten om achter hun computers te komen, is er nu tijd voor de oer-hollandse gezelligheid in een modern jasje.

Wanneer de jeugd weer naar hun eigen plekjes gebracht is, er rijden namelijk geen bussen meer, en manlief en ik de avond nog eens bij een glas wijn en wisky herbeleven besef ik dat dit een speciale avond is geweest:

Een eerste Kerst zonder ma, haar cirkel van het leven is gesloten dit jaar. Weemoedig denk ik aan haar leven terug en besef dat het voor mij allemaal verder gaat.
Een eerste Kerst met de kinderen en hun vriendinnen. Het begin van een nieuwe tijd.
De eerste Kerst waar wij als vijftigers in de rangorde van het leven opgeschoven zijn. Er zijn al heel veel mooie herinneringen en ervaringen, maar er gaan er vast nog heeeeeeel veel komen!!!!

En de eerste is: ik was niet meer de enige vrouw aan tafel: keileuk!!!!!!

1 opmerking:

  1. Wat een mooi beeld schets je daar, wens jullie allen een mooi nieuwjaar,

    lieve groet
    vimala

    BeantwoordenVerwijderen